Kampanię „Polskie – kupuję to!” cechuje to, że narodziła się z inicjatywy pracowników PGE. W czasie pandemii pracownicy angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć pracownicy Grupy PGE - za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.

Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.

Pomorze Zachodnie słynie przede wszystkim z wypoczynku nad morzem. Kurorty takie jak Świnoujście, Międzyzdroje, Kołobrzeg i inne, mniejsze miejscowości zachodniopomorskiego wybrzeża oferują mnóstwo miejsc noclegowych o różnym standardzie. Nad morzem polecamy oczywiście bałtyckie ryby. Bliżej Elektrowni Dolna Odra można zobaczyć znany chyba bardziej zagranicznym niż polskim turystom pomnik przyrody Krzywy Las.  Jeśli  chodzi o kulinarny aspekt tego regionu to  z pewnością warto polecić powstające tu dzięki sprzyjającym warunkom przyrodniczym (rozległe uprawy rzepaku, gryki, wrzosowiska, aleje lipowe) pyszne, a przede wszystkim zdrowe miody. Nie zapominamy też o najbardziej znanym, charakterystycznym dla Szczecina produkcie regionalnym czyli słynnym szczecińskim paszteciku, który w 2010 r. został wpisany na  listę produktów tradycyjnych, chronionych przez unijne prawo.  Chcemy promować nasze lokalne produkty i miejsca warte odwiedzenia w całej Grupie Kapitałowej PGE – mówi Sylwester Chruszcz, p.o. dyrektora Zespołu Elektrowni Dolna Odra.

Grupa dostrzegła tę aktywność i zdecydowała się ją wesprzeć. Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjamioraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.

To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską,jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy Grant Thornton wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych,to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, któryod początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.

polskie_kupuje-to_1.jpg

Spot: https://www.youtube.com/watch?v=K3b2100YS9s&feature=youtu.be

Landing Page: https://polskiekupujeto.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/polskiekupujeto/

Twitter: https://twitter.com/KupujeTo

Hasztag: #PolskieKupujęTo!